Over school

Samen ontdekken bij Beekpark Daltonschool

Wij streven ernaar bij kinderen een onderzoekende kritische houding te ontwikkelen, waarbij eigen talenten ontdekt en ontwikkeld worden. Waarbij intellectuele en creatieve groei in evenwicht zijn met sociale en persoonlijke groei, waarbij een leerling wordt uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.

Leerlingen wordt aangeleerd zelf onderzoek te doen en te ontwerpen. Door zelf ontdekken, redeneren en elimineren, leren kinderen een probleem op te lossen en daarbij gebruik te maken van de eigen nieuwsgierigheid en creativiteit. Kinderen onthouden beter wat ze geleerd hebben omdat het aansluit bij hun belevingswereld, omdat ze het zelf gedaan hebben of uitgelegd hebben aan een maatje.

Zo wordt de wereld stap voor stap verder ontdekt en in kaart gebracht. Daarbij concentreren we op ons eigen regio, nationaal en internationaal.

Kom eens langs voor een rondleiding

Benieuwd wat wij als basisschool te bieden hebben? Bel (074-2663313) ons voor een afspraak, of mail naar info.beekparkborne@stichtingbrigantijn.nl Wij leiden u graag rond en vertellen u dan meer over onze school.